FM care AB logotyp

Vi söker en Ekonomi- och Löneadministratör till FM Care AB i Västerås!

Är du en noggrann, självgående och lösningsorienterad person med erfarenhet av både ekonomi och lön? Vill du arbeta i ett meningsfullt företag som gör skillnad i människors vardag? Då kan du vara den vi söker!

Fmcare AB är ett företag inom hemtjänst, hemsjukvård och personlig assistans. Nu söker vi en ny kollega till ekonomi avdelningen.

Om rollen

Som ekonomi- och löneadministratör kommer du att ha en central och självständig roll med ansvar för både löpande ekonomi och lönehantering. Du arbetar nära ledningen och blir en viktig kugge i vår administrativa struktur.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:

  • Löpande bokföring samt hantering av kund- och leverantörsreskontra
  • In- och utbetalningar, månadsavstämningar och månadsavslut
  • Fullständig löneadministration, inklusive tidrapportering och utbetalning
  • Kontakt med redovisningsbyrå, myndigheter och externa parter
  • Stöd till interna chefer i ekonomiska frågor
  • Omvärldsbevakning kring lagar, regler och kollektivavtal

Vi söker dig som har:

  • Eftergymnasial utbildning inom ekonomi (minst två år) eller motsvarande erfarenhet
  • Dokumenterad erfarenhet av löneadministration
  • Goda kunskaper i Excel och ekonomisystem
  • Självständigt arbetssätt, strukturerad och noggrann
  • Positiv inställning, god samarbetsförmåga och hög servicekänsla
  • Har jobbat med Crona lön, AIAI, Fortnox och Carefox

Tidigare arbete inom små till medelstora företag samt inom omsorg eller assistans är meriterande.

Om jobbet hos FM care AB

Sista ansökningsdag
23 augusti
Anställningsform:
Vanlig anställning
Löneform:
Fast månads- vecko- eller timlön
Omfattning:
Deltid
Kräver körkort:
Nej