Vi söker en enhetschef inom hemtjänsten - Varbergs kommun
I Varbergs kommun är vi cirka 5 000 medarbetare som delar en och samma verksamhetsidé: Vi ska förenkla människors vardag och inspirera dem att uppnå sina drömmar. Detta gör vi på väldigt många olika sätt, det finns mer än 135 olika yrken i vår breda verksamhet. Varberg växer och behoven av kommunens tjänster både ökar och förändras, därför behöver vi din kompetens.
Vill du växa med oss?
Socialförvaltningen erbjuder ett självständigt och omväxlande arbete inom vård och omsorg där du kan arbeta på varierande tider. Arbetar du med vård och omsorg i Varbergs kommun så är du i en organisation där vi sätter människors behov i centrum. Det handlar också om att bemöta alla med respekt. Kvalitet inom socialt arbete betyder att vi levererar omsorg och service som motsvarar den enskildes behov.
ARBETSUPPGIFTER
Vi söker dig som är intresserad av att arbeta som utförarchef och som med nyfikenhet, mod och tillit vill vara med och skapa förutsättningar för en äldreomsorg där vi stöttar den enskilde att få sina behov tillgodosedda. Socialförvaltningen arbetar via och för att skapa trygghet, självständighet och delaktighet för den enskilda. Du kommer att få leda verksamheten i ett spännande skede då vi just nu är inne i en utvecklingsfas där det händer mycket inom vårt område.
Som utförarchef hos oss har du flera arenor du verkar inom. Tillsammans med chefskollegor kommer du vara delaktig i att formulera och driva avdelningen mot uppsatta mål. Vi arbetar med en tillitsbaserad styrning, där samverkan är en stark komponent, så väl tillsammans med dina medarbetare som andra avdelningar, förvaltningar, brukargrupper, fackliga förbund och övriga intressenter som alla är naturliga partners för att nå de mål vi sätter upp.
Uppdraget som enhetschef i Varbergs kommun innebär att leda, planera, utveckla och ansvara för din enhet när det gäller verksamhet, ekonomi, personal och arbetsmiljö. Medarbetarnas arbetsmiljö är ett grundläggande fokus i ditt arbete. Du leder verksamheten genom att visa tillit för dina medarbetare, vilket vi ser som en förutsättning för en fungerande verksamhet.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har kandidatexamen från socionomprogrammet eller annan högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig, samt ha erfarenhet av yrket.
Personliga egenskaper:
För att passa i rollen ser vi att du är en person som motiveras av tydligt definierade mål och har förmåga att omvandla dessa till en konkret handling. Du kan omprioritera arbetet vid ändrade förutsättningar eller behov. Du är tydlig, får gehör för tankar och idéer och kan påverka beslut i en viss riktning. Genom övertygande argument tillför du entusiasm och energi som uppmuntrar goda prestationer, teamkänsla och ökad motivation.
Du kan se ditt arbete som en del i ett större sammanhang och förstår hur det påverkar och påverkas av andra delar av organisationen. I din roll samverkar du med andra i övergripande frågor för att skapa värde. Du arbetar bra med andra genom att du visar nyfikenhet, lyssnar, visar intresse och respekt. Du förstår det gemensamma uppdraget och arbetar för att det ska bli så bra som möjligt. Du är strukturerad och initiativtagande och trygg i rollen att leda både dig själv och andra.
Som person söker vi dig som är strategisk och tycker om att ha ett helhetsfokus.
ÖVRIGT
Varbergs kommun har ett politiskt beslut om önskad sysselsättningsgrad. Detta innebär att den anställde har rätt att arbeta heltid eller önskad deltid.
Om jobbet hos Varbergs kommun
Sista ansökningsdag
15 juli
Anställningsform:
Vanlig anställning
Löneform:
Fast månads- vecko- eller timlön
Omfattning:
Heltid
Kräver körkort:
Nej