Thermia AB logotyp

Vi söker en Product Content Manager till Thermia

Vill du bli en del av oss och bidra till det klimatneutrala samhället på en av Europas modernaste anläggningar? På Thermia utvecklar, producerar och marknadsför vi värmepumpsystem för uppvärmning, varmvatten, och kyla. Vi är ett av de ledande företagen på den europeiska marknaden och har över 100 års erfarenhet av innovativ värme. Sedan 2018 är vi en del av Stiebel Eltron-koncernen med ca 5 000 anställda. Vi söker nu en strukturerad och språksäker Product Content Manager som vill ta ett strategiskt och operativt grepp om hur vi kommunicerar våra produkter mot professionella målgrupper.   Om tjänsten Drivs du av att omvandla komplex information till tydlig, relevant och målgruppsanpassat innehåll? Trivs du i en dynamisk miljö med högt tempo – där teknik möter kommunikation – och vill bidra till att tydliggöra värdet av våra produkter? Då kan det här vara nästa steg i din karriär.   Exempel på arbetsuppgifter: - Ansvara för att utveckla, implementera och förvalta en långsiktig innehållsstrategi för vår produktkommunikation – med fokus på B2B och hög kvalitet genom hela produktlivscykeln. - Skapa och kvalitetssäkra produktinnehåll såsom beskrivningar, tekniska specifikationer och användarguider. - Säkerställa att allt innehåll är korrekt, målgruppsanpassat och i linje med vår tonalitet och varumärkesprofil. - Samarbeta med interna team för att säkerställa relevant och uppdaterad information. - Följa utvecklingen inom branschtrender, digitala verktyg och best practice   Om dig För att trivas och lyckas i rollen tror vi att du är en kommunikativ lagspelare med god samarbetsförmåga och social fingertoppskänsla. Du navigerar smidigt i tvärfunktionella team och har lätt för att bygga förtroende i dialog med olika kompetensområden. Du är lösningsorienterad, kreativ och har ett öga för helheten – samtidigt som du är noggrann, strukturerad och uppmärksam på detaljer. Du tar gärna egna initiativ, driver arbetet framåt och trivs med att arbeta självständigt inom tydliga ramar. Vi söker dig med en kandidatexamen inom kommunikation, marknadsföring, teknik eller motsvarande, samt 3–5 års relevant arbetslivserfarenhet. Du har god vana av att driva egna projekt och förändringsarbete och är trygg i att implementera nya arbetssätt och processer. Vi ser gärna att du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift, samt erfarenhet av att arbeta med tekniskt innehåll i en B2B-miljö – gärna i nära samarbete med produkt- eller utvecklingsteam. Erfarenhet av CMS, analysverktyg, publicerings-plattformar och teknisk produktutveckling är meriterande, liksom kunskaper inom SEO, UX-copywriting och innehållsstrategi   Vi erbjuder: - Ett omväxlande arbete där du får chansen att tillsammans med kunniga och engagerade kollegor arbeta med produkter som bidrar till en hållbar samhällsutveckling. - Stora möjligheter att växa tillsammans med företaget och utvecklas utefter dina egna drivkrafter. - Ett omfattande förmånspaket som bland annat innehåller ett bonussystem, friskvårdsbidrag, tjänstepension och regelbundna personalaktiviteter.   Frågor kring tjänsten? Kontakta rekryterande chef Camilla Borén, +46 704329717, camilla.boren@thermia.com Rekryteringsprocessen hanteras löpande. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Observera att bakgrundskontroller och drogtester kan tillämpas inför anställning. Inkludering i arbetslivet är en självklarhet för oss. Vi vill tillvarata de kvaliteter som en stor mångfald tillför och vi välkomnar därför sökanden av olika kön och bakgrund.  Välkommen med din ansökan!

Om jobbet hos Thermia AB

Sista ansökningsdag
14 maj
Anställningsform:
Vanlig anställning
Löneform:
Fast månads- vecko- eller timlön
Omfattning:
Heltid
Kräver körkort:
Nej