Vi söker en serviceinriktad huvudregistrator till kommunkoncernen i Arboga
Vill du ha en nyckelroll i att säkerställa rättssäker dokumenthantering och bidra till en modern, effektiv och transparent kommunal administration? Då kan du vara vår nya huvudregistrator!
Om rollen
Som huvudregistrator ansvarar du för att samordna och utveckla kommunens och de helägda bolagens dokument- och ärendehantering. Du arbetar nära både verksamheter och ledning och är en viktig kugge i att upprätthålla offentlighetsprincipen, rättssäkerhet och god service.
Du kommer att bli en del av den administrativa enheten på kommunstyrelseförvaltningen, som har till uppdrag att stödja och ansvara i områden som administration, juridik, digitalisering och kommunikation.
Arbetsuppgifter
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
Registrering av handlingarDiarieföra inkommande och utgående post, e-post och dokument i kommunens ärendehanteringssystem (W3D3).
ArkivhanteringSäkerställa att dokument hanteras enligt arkivlagen och kommunens informationshanteringsplan. Förbereda för arkivering och gallring.
OffentlighetsprincipenHantera begäran om allmänna handlingar. Säkerställa att sekretessbelagda uppgifter inte lämnas ut.
Stöd till verksamhetenGe stöd till tjänstepersoner och politiker i frågor om dokumenthantering, diarieföring och arkivering. Hålla utbildningar och informera om rutiner och regelverk.
UtvecklingsarbeteDelta i utveckling av digitala arbetssätt och effektivisering av dokumentflöden.
KvalitetssäkringSäkerställa att dokumenthanteringen sker enligt gällande lagstiftning, såsom offentlighets- och sekretesslagen, arkivlagen och GDPR.
Andra arbetsuppgifter som ingår är:
- Administrativt stöd och service till kommundirektör
- Hantering av post och funktionsbrevlådor.
- Administration av borgerlig vigsel.
- Samordning av vissa arrangemang.
- Inköp och beställningar.
- Ta fram underlag, sammanställa informationsmaterial och föra minnesanteckningar vid olika möten.
- Viss administration för säkerhetsskydd.
- Dataskyddshandläggare för administrativa enheten.
Kvalifikationer
Vi söker dig som:
Har minst gymnasieutbildning och relevant utbildning inom arkiv- och dokumentationshantering eller motsvarande erfarenhet. Erfarenhet av administrativt arbete inom kommunal verksamhet är meriterande.
Har god kunskap om offentlighetsprincipen och gällande lagstiftning.
Är noggrann, strukturerad, har hög servicenivå och god samarbetsförmåga.
Har erfarenhet av ärendehanteringssystem (gärna W3D3) och digital dokumenthantering
Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och söker dig som är lösningsorienterad och van att hantera snabba förändringar och uppdrag.
Vi erbjuder:
Ett meningsfullt arbete med samhällsviktig funktion.
Möjlighet att påverka och utveckla kommunens dokumenthantering.
En arbetsplats med engagerade kollegor och god och trevlig arbetsmiljö.
Tjänsten kommer att säkerhetsprövas.
Lön
Månadslön, individuell lönesättning.
Om jobbet hos Arboga kommun
Sista ansökningsdag
28 september
Anställningsform:
Vanlig anställning
Löneform:
Fast månads- vecko- eller timlön
Omfattning:
Heltid
Kräver körkort:
Nej