Yrkeslärare bygg och anläggning

Strömstads kommun är en liten och nära organisation där alla är viktiga och arbetar tillsammans för att leverera bästa möjliga service. Strömstad Gymnasium och Vuxenutbildning har ett fantastiskt läge med vackra lokaler och ändamålsenliga klassrum. Skolan är en attraktiv arbetsplats för ca 800 elever och 70 anställda. Gymnasiet erbjuder fyra högskoleförberedande program, tre yrkesprogram, lärlingsutbildning samt IM. På Strömstads vuxenutbildning arbetar vi för att skapa en tillgänglig lärmiljö och tydliggörande pedagogik, ett arbete som leds av enhetens förstelärare, specialpedagog och rektor. Elevhälsan i Strömstads kommun är väl utbyggd, och ses som en naturlig del i utvecklingsarbetet ute på skolorna. Detta, kombinerat med Strömstads spektakulära läge vid havet, skapar fantastiska förutsättningar till ett högkvalitativt liv, både privat och yrkesmässigt! ARBETSUPPGIFTER Elevantalet på byggprogrammet ökar vilket gläder oss. Vi behöver därför fler yrkeslärare på byggprogrammet. Vi söker dig som vill arbeta med våra elever och vill vara med och forma framtidens bygg- och anläggningsarbetare. Du kommer arbeta som lärare på byggprogrammet. Du kommer både arbeta självständigt och tillsammans med din yrkeslärarkollega på byggprogrammet samt övriga lärare på gymnasiet då vi hjälps åt med varandras uppdrag. I läraruppdraget ingår att du håller i yrkeslektioner i verkstadshallen samt i en mindre del teoretiska lektioner. Undervisningsgrupperna är små vilket gör att man får god kontakt med eleverna. Är du nyfiken på lärarjobbet och har rätt erfarenhet så är detta en kanonmöjlighet för dig. Här har du möjlighet till att kombinera nuvarande arbete inom bygg med en deltidsanställning på Strömstad gymnasium! Omfattningen på tjänsten är 30-50%. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som tycker om att lära andra, kanske har du tagit hand om praktikanter eller nyanställda och brinner för att arbeta med människor. För att vara aktuell för tjänsten behöver du ha yrkeserfarenhet inom området bygg- och anläggning. Det är meriterande om du har lärarerfarenhet och lärarlegitimation. Vi välkomnar även dig som inte har erfarenhet från läraryrket, men som är nyfiken på att prova på om det här kan vara något för dig. Det är alltså ett bra tillfälle för dig som gått i tankar om att arbeta som yrkeslärare inom ditt yrke. Om du blir kvar hos oss vill vi gärna att du ska vara nyfiken på att komplettera med en pedagogisk utbildning inom ett par år. Stor vikt sätts vid personliga egenskaper; vi ser att du har lätt för att samarbeta, är lösningsfokuserad och har en god organisatorisk förmåga. Du har förmåga att kommunicera i tal och skrift samt datorvana då planering och uppföljningsarbetet till stor del sker via en digital lärplattform. B-körkort krävs. Vi kallar löpande till intervju, välkommen med din ansökan redan idag.

Om jobbet hos Strömstads kommun

2024-05-13T23:59:59