
Den svenska utgör en av Game Lounges viktigaste marknader.
Förbättrad kommunikation ska ta företaget till nästa nivå
En öppen och tydlig kommunikation mellan företagets avdelningar. Det är nyckelfaktorn för att Game Lounge ska kunna bibehålla och stärka sin ställning som den ledande aktören inom marknadsföring av onlinespel.
I samband med Game Lounges årliga konferens på Malta den 29:e augusti, då bolaget samlade sina kärnmarknader där bl.a. deras två svenska varumärken SveaCasino och Casinoguiden ingår, låg huvudfokus på att utveckla samarbetet mellan de olika avdelningarna. I synnerhet kommunikationen mellan företagets sälj- och casinoteam.
Under en dynamisk workshop flödade idéerna lika fritt som samtalen. Syftet med sammankomsten var att skapa en större enhetskänsla mellan Game Lounges viktigaste spelmarknader och länder.
Sveriges marknadschef närvarade på konferensen
På konferensen deltog bl.a. Sveriges, Finlands och Polens marknadschefer för att presentera strategiska initiativ och dela med sig av sina respektive perspektiv och erfarenheter. Något som utmynnade i en rad tankeväckande diskussioner om innovativa tillvägagångssätt för att uppnå framgång inom en extremt konkurrensutsatt bransch.
Under workshopen diskuterades också hur Game Lounges olika avdelningar och marknader kan förbättra sina arbetsflöden och skapa en djupare förståelse för hur de kan samarbeta mer kreativt.
Nyanställd imponerade på alla med sin presentation
Ett av de mest minnesvärda ögonblicken från konferensen uppstod när en ny marknadschef höll i en presentation. Trots att hon vid denna tidpunkt bara var två veckor in i rollen imponerade hon på alla med sin djupdykning i sin region. Med sin kombination av självförtroende och expertis utmanade hon alla i rummet att tänka lite större.
“Hon spikade det helt”, sade en deltagare till företagets hemsida och tillade: “Hon började bokstavligen precis på Game Lounge men gav oss redan ett förtroendeingivande intryck och en känsla av att hon verkligen vet vad hon sysslar med.”
Lär känna Game Lounges uppskattade teamchef för den svenska marknaden!
Idag är det premiär för Game Lounges nya artikelserie “Möt en medarbetare”. Den första personen som ni får lära känna lite bättre är ingen mindre än företagets chef för den svenska marknaden: Anna-Sofia. En mycket skicklig, engagerad och omtyckt medarbetare som valde att ansluta sig till oss för fyra år sedan – ett beslut hon knappast ångrar med facit i hand.
“Det är så mycket som jag trivs med, men framför allt skulle jag säga att jag upplever att företaget tar hand om sina anställda”, berättar hon i vår intervju.
Sedan Anna-Sofia började på Game Lounge i slutet av år 2020 har hon innehaft flera olika arbetsroller. Bland annat har hon under vissa perioder arbetat enbart med både content och performance. Idag innehar dock Anna-Sofia rollen som övergripande chef för hela det svenska teamet där även två heltidsskribenter, en SEO-, Content- och Site Manager ingår.
Tillsammans med ett antal designers, datautvecklare, säljare m.fl. har de under de senaste åren drivit webbsidorna SveaCasino och Casinoguiden med stor framgång. Medan några av dessa personer vanligtvis är baserade på företagets kontor på Malta eller i Spanien arbetar de flesta i det svenska teamet, inklusive Anna-Sofia, just nu remote från olika orter i Sverige.
Vad var det som lockade med att söka jobb på Game Lounge och vad visste du om bolaget sedan tidigare?
– Jag hade tidigare arbetat inom iGaming och ville gärna tillbaka till den branschen då jag tycker att det är ett spännande område där man ligger i framkant i alla aspekter jag är intresserad av som content och teknik. Jag tog kontakt med en före detta kollega som jag visste arbetade på företaget och frågade om det fanns någon ledig tjänst jag kunde söka vilket det fanns! Jag sökte en tjänst som Site Manager för en ny sajt och fick jobbet. Jag visste att Game Lounge hade SveaCasino i sin portfölj, men det visade sig snabbt att företaget har en stor mängd marknader och produkter.
Vad är det bästa med att jobba på Game Lounge?
– Det är så mycket som jag trivs med, men framför allt skulle jag säga att jag upplever att företaget tar hand om sina anställda. Vi har många bra förmåner som till exempel ett generöst friskvårdsbidrag och fyra dagars-veckor under sommaren. Det är mycket enklare att ge av sig själv lite mer när man vet att man även får något tillbaka. Sedan stormtrivs jag med alla kollegor och mitt team!
På vilket sätt tycker du att företaget utvecklats sedan du började?
– Det ligger i branschens natur att arbetssättet ändras beroende på utveckling inom olika trender och uppdateringar. Men den största skillnaden skulle jag säga är att vi är mer förberedda på oförutsedda händelser som ligger bortom vår kontroll. Vi kan anpassa oss snabbt om det krävs.