Till Töreboda

Fyra skäl att bo i Töreboda

Fyra skäl att flytta till Töreboda

Bo med Göta kanal som vardagsrum

Här lever du nära vackra Göta kanal som är Sveriges längsta turistmål och en stor del av Töreboda. Utmed kanalen finns mycket att upptäcka för hela familjen. Det går även en cykelled längs kanalen som förr i världen användes av oxar och hästar som drog segelskutor genom kanalen. Farleden hålls öppen från början av maj till slutet av september, men området runt Göta kanal är levande året runt.

Lev med närhet till det mesta

I Töreboda har du nära till både natur, kommunikation, näringsliv och föreningsliv. Du slipper köerna - både i butiker och i trafiken. Här tar du dig enkelt runt i tätorten på cykel då avstånden är korta. Det är helt enkelt lite enklare att bo här.

Bo nära naturen

Du som bosätter dig i Töreboda gör det med naturen nära inpå. Här finns det flera besöksmål och aktiviteter utomhus som passar hela familjen. Cykla längs med Göta Kanal, promenera hälsans stig som även den går längs med kanalen, besök mysiga fik, spela golf eller vandra i Hovets naturreservat. Oavsett vad du väljer att göra väntar mysiga stunder tillsammans i den friska luften. Här kan du se fler naturnära upplevelser i Töreboda.

Aktivt näringsliv

Töreboda erbjuder inte bara vacker natur utan också flera spännande möjligheter inom näringslivet. Här har flera stora företag sina huvudkontor bland annat Daloc, Moelven, Källbergs, Baltic, Cleano med flera. Här finns det möjlighet för dig att göra karriär i både offentlig och privat sektor. I menyn hittar du en flik som heter "lediga jobb" där du enkelt kan kolla igenom och söka lediga jobb i kommunen. Kanske finns ditt drömjobb här. Under fliken "Aktivt Näringsliv" kan du läsa mer om de större företagen som finns i kommunen.